فواید محصولات ارگانیک
تفاوت خوابگاه و پانسیون،خوابگاه کارمندی تهران،پانسیون دخترانه تهران
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان متن کامل پایان نامه های ایران داک (گنج) و آدرس postbw.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 177
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 2

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 17
:: بازدید هفته : 258
:: بازدید ماه : 523
:: بازدید سال : 1667
:: بازدید کلی : 43313
فواید محصولات ارگانیک

فواید محصولات ارگانیک

کشاورزی ارگانیک، به کشاورزی زیستی، بیولوژیکی نیز معروف است، نوعی کشاورزی است که در تولید و فرآوری محصولات ، از کودهای شیمیایی، سموم، هورمون ها و دستکاری های ژنتیکی استفاده نمی شود و همه مراحل تقویت زمین،کاشت، داشت و برداشت با استفاده از موارد طبیعی مانند کود زیستی، کمپوست ها  و میکرو ارگانیسم های سودمند انجام می شود.

کشاورزی ارگانیک، در واقع به نوعی مدیریت منابع زیستی و تولید محصولات کشاورزی، به روشی کاملا پایدار و مطابق با اکوسیستم است که در آن، سلامت خاک ، گیاه، انسان و سیاره زمین بعنوان یک موجود زنده یکپارچه، اصول پایداری زیستی، کمیت و کیفیت محصولات از تولید تا فرآوری و انتقال به مصرف کننده، مد نظر است.

 

استفاده از كودهای شيمیايی و آفت كش ها سبب آلودگی آب، خاک و هوا می شوند. راه یافتن این مواد سمی به منابع آب زیرزمینی، رودخانه ها و دریاها یکی از خطرات امروزی است که تخریب های شدیدی را در پی داشته است، در كشاورزی ارگانيك آب توسط مواد شيميايی آلاينده مانند كودهای مصنوعی، آلوده نمی گردد. در اين نوع کشاورزی با استفاده از عملکردهای اکولوژيکی طبيعی می توان توليد را افزايش داده و خاک و محصولات را در برابر آفات و بيماريها مقاوم نمود.

 

هر نوع ماده معدني یا آلي یا بيولوژیک که دارای عناصر غذایي باشد و باعث بالا بردن حاصل خيزی خاک و همچنين با تيمار گياهي باعث افزایش عملکرد کيفي و کمی محصول شود کود  نامیده می شود  و کود هایی که با منشا طبیعی تولید می شوند، کود آلی اطلاق می شود.

 

محصولات ارگانیك در شرایط كاملا طبیعی تولید می‌شوند، و در تولید آنها هیچگونه کود و سموم شیمیایی استفاده نمی شود.

مصرف سبزی تازه و میوه‌های ارگانیك در درازمدت تاثیرات زیادی در كیفیت زندگی و حفظ نشاط و سلامت انسان دارند.

 میزان ریزمغذی‌ها و اسیدهای چرب مورد نیاز بدن این محصولات بیشتر است.روند تولید و تهیه این محصولات در مقایسه با محصولات دیگر كمتر باعث آلودگی و تخریب محیط‌زیست می‌شود و این مسئله در دراز مدت تاثیر زیادی بر حفظ سلامت و تندرستی انسان دارد.

 

ارزش غذايی بالاتری دارند. ميزان ويتامين C ، كلسيم، منيزيوم، آهن و فسفر در مواد غذايی ارگانيک بيشتر است.

مواد غذايی ارگانيک حاوی آنتی اكسيدان بيشتری مي باشند. در مواد غذايی ارگانيک آنتی اكسيدان بيشتر يافت می گردد ( 50 درصد بيشتر از محصولات غير ارگانيک). چراكه آفت كش های مصنوعی توليد اين مواد را در گياهان كاهش داده اما كودهای حيوانی و آلی بكار رفته در كشاورزی ارگانيک توليد آنها را افزايش مي دهد.

محصولات ارگانيک كمتر سمی هستند، سالم تر بوده و كمتر به بقايای آفتكش های آلی آلوده هستند. همچنين اين محصولات فاقد افزودنيهای غذايی بوده و طبعا سالمترند.

غالبا خوشمزه و خوش طعم تر هستند. يكی از دلايل آن اين است كه محصولات ارگانيک پس از برداشت در مدت زمان كمتری بدست مصرف كننده رسيده و تازه تر هستند. و همچنين در محصولات تهيه شده به روش صنعتی، با فرآوری ها و دستكاري هايی كه بر روی آنها صورت می گيرد تنها به ظاهر، رنگ، بالا بردن ماندگاری، افزايش توليد و مقاوم كردن آنها در برابر صدمات ناشی از حمل و انبارداری آنها  نسبت به كيفيت و ارزش تغذيه ای آنها توجه می شود.

 بنابراین استفاده از کودهای آلی  سبب افزایش برداشت محصولات ارگانیک با کیفیت و کمیت می شود، محصولاتی که امروزه استفاده از آن ها جهت کاهش بیماری گوارشی توصیه می شود.

چرا که عناصر سمی در محصولات ارگانیک وجود نداشته و سبب ایجاد اختلال در گوارش افراد و به خطر انداختن سلامت جامعه نمی شود.

سبز آباد بزرگترین فروشگاه محصولات ارگانیک کرمان و عرضه کننده سبزی آماده طبخ در کرمان میباشد که میتوانید در آن از ارگانیک بودن محصولات اطمینان داشته باشید و به صورت فروش آنلاین در دسترس تان می باشند.

 



تعداد بازدید از این مطلب: 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

نویسنده : مدیر
تاریخ : جمعه 30 خرداد 1399
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
به وبلاگ من خوش آمدید
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید